התמקדות בלקוח - שיווק במאה ה-21 !
לכל עסק יש צורך לדאוג כל הזמן לרענן את מאגר הלקוחות בלקוחות חדשים.
מפרסם הרוצה להשיג חשיפה נאותה לקהל צרכנים רחב, נאלץ להשקיע תקציבי ענק על מנת להבטיח את הופעתו בערוצים המרכזיים אליהן נחשף הצרכן.
מרבית המפרסמים מחפשים פתרונות "חכמים" יותר, לרבות שימוש מוגבר בפעילויות שיווק ישיר המבוססות על זיהוי מאפייני הצרכנים הרלוונטיים, ומיקוד הפעילות מול הצרכנים בעלי פוטנציאל הקנייה הגבוה ביותר.
דיוור ישיר
השימוש בדיוור ישיר, הממוען באופן אישי ללקוח, הינו אחד ממרכיבי היסוד של תקשורת שיווקית ישירה ושל אסטרטגיית שירות ממוקדת לקוח.
הדיוור הישיר הינו כלי שיווקי מתוחכם ורב עוצמה, אשר יוכל לסייע לך להגדיל את היקף פעילותך ועסקייך, לרכוש לקוחות חדשים, ולשמור על נאמנותם המתמשכת של לקוחותייך הקיימים.
אם מספר הלקוחות הפוטנציאלים של המוצר או השירות שלכם מונה מאות אלפי לקוחות ומעלה, אינכם מכירים אותם בשם ואין לכם שום מידע פרטני עליהם...פרסום בטלוויזיה, רדיו, עיתונים או שילוט חוצות יהיה צעד נכון.
אך אם קיים ברשותכם מידע אישי על הלקוחות שלכם, שנצבר בין היתר מעסקאות קודמות שהם ביצעו אצלכם... תוכלו לבצע פניות שונות ומפולחות לסוגים שונים של לקוחות.
סוגים שונים של לקוחות יגיבו לסוגים שונים של פניות והנעה לפעולה.
לקוחות 'רדומים' צריכים משהו שיעיר אותם.
לקוחות נוטשים (או לפני נטישה) צריכים משהו שיחזיר אותם.
לקוחות VIP צריכים להרגיש שמפנקים אותם במיוחד.
אפיון, זיהוי ואיתור מדויק של קהל היעד, בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להתעניינות ורכישה,
יתרמו להצלחת הקמפיין ויאפשרו לך להשיג את מירב המטרות אותן הצבת לעצמך.
מומלץ לבצע "טסטים" לבחינת קהלי היעד הטובים ביותר, וזאת באמצעות עריכת דיוורים שונים למדגם מייצג של לקוחות פוטנציאלים הנמנים עם כל אחד מקהלי היעד השונים.
לאחר מכן ניתן לנתח את התוצאות ולבחור את סוג הפעילות אשר השיגה עבורך את התוצאות הטובות ביותר.
מה הופך דיוור ישיר לאישי?
שם המכותב מתנוסס על גבי המכתב, לפחות פעמיים לאורך המכתב.
השקעה בפורמטים מעניינים של תכולת הדיוור, עיצוב מוקפד, כתיבה שיווקית נכונה, צבעוניות כובשת, איכות הנייר, רעיון נועז ובעיקר - הצעה שיווקית, המבוססת על נתונים אישיים של הלקוחות : מצב סוציו אקונומי, דפוסי צריכה, הרגלי שימוש ועוד..
הצעה שהלקוח יחוש שהיא ממש נולדה עבורו.
טיפים לדיוור ישיר
? ההצלחה בשיווק תלויה בראש ובראשונה ברשימת התפוצה, לאחר מכן בהצעה
השיווקית ולבסוף בחלק היצירתי.
? הגדרה נכונה של המטרות והתוצאות הנדרשות מקמפיין הדיוור הישיר, כבר בשלבי
ההחלטה הראשוניים, תסייע לך להפיק את מירב התוצאות בטווח המיידי והארוך.
? בחירת קהלי היעד הנכונים וניסוח "הצעה שיווקית" אטרקטיבית, המתאימה במדויק
לכל אחד מקהלי היעד שנבחרו ופנייה אליהם בזמן הנכון - הינם חשובים ביותר
להצלחת מבצע הדיוור הישיר שלך!
? מאגר מידע שיווקי, לאיתור ופילוח של קהל היעד, הכרחי לכל עסק המעוניין
לשווק באופן ישיר ע"י דיוור וטלמרקטינג , ולהגביר את מכירותיו.
? מומלץ למקד את הפנייה ללקוח הוותיק בחיזוק הקשר עימו, בעוד פנייה ללקוח
החדש תתמקד ביצירת קשר.
? שילוב אלמנטים הכוללים את שם הלקוח, כגון מכתב אישי, שוברים, קופונים
אישיים וכו, מעניק לחבילת הדיוור אופי אישי יותר, ומקנה ללקוח תחושה של
יחס אישי. גבר המניע את הלקוח לתגובה ולפעולה.
? מומלץ לבצע "טסטים" לבחינת קהלי היעד הטובים ביותר, וזאת באמצעות עריכת
דיוורים שונים למדגם מייצג של לקוחות פוטנציאלים הנמנים עם כל אחד מקהלי
היעד השונים.
לאחר זיהוי הקהל, אצלו נרשמו התגובות הטובות ביותר, ולאחר ניתוח מדויק של
הסיבות להצלחה, ניתן להתמקד בקהל זה ולהפנות אליו את הדיוור בהיקף רחב.
? השקיעו בלקוחות הטובים שלכם. שמרו איתם על קשר כל השנה. תוכיחו להם שהם
חשובים לכם - הם יחזירו את ההשקעה בגדול.
לסיכום , זה ישיר, משתלם, מדויק, מגיב, דיסקרטי, מדיד, מגוון, בטוח ומוכר...
שימוש מושכל בדיוור ישיר מאפשר לך להרחיב ולבסס את הדיאלוג בינך ובין לקוחותייך, לקבל משוב על המוצרים והשירותים המוצעים על ידך, לאתר נקודות יתרון ונקודות חולשה, לחזק את נאמנותם של לקוחותייך, להרחיב את היקף רכישותיהם ואף להפוך אותם לממליצים על מוצרייך ושירותייך.
מאת: יפית מיכאלי, יועצת שיווק, 'יש שיווק' . www.yeshivuk.co.il
אימייל yafit@yeshivuk.co.il
לכל עסק יש צורך לדאוג כל הזמן לרענן את מאגר הלקוחות בלקוחות חדשים.
מפרסם הרוצה להשיג חשיפה נאותה לקהל צרכנים רחב, נאלץ להשקיע תקציבי ענק על מנת להבטיח את הופעתו בערוצים המרכזיים אליהן נחשף הצרכן.
מרבית המפרסמים מחפשים פתרונות "חכמים" יותר, לרבות שימוש מוגבר בפעילויות שיווק ישיר המבוססות על זיהוי מאפייני הצרכנים הרלוונטיים, ומיקוד הפעילות מול הצרכנים בעלי פוטנציאל הקנייה הגבוה ביותר.
דיוור ישיר
השימוש בדיוור ישיר, הממוען באופן אישי ללקוח, הינו אחד ממרכיבי היסוד של תקשורת שיווקית ישירה ושל אסטרטגיית שירות ממוקדת לקוח.
הדיוור הישיר הינו כלי שיווקי מתוחכם ורב עוצמה, אשר יוכל לסייע לך להגדיל את היקף פעילותך ועסקייך, לרכוש לקוחות חדשים, ולשמור על נאמנותם המתמשכת של לקוחותייך הקיימים.
אם מספר הלקוחות הפוטנציאלים של המוצר או השירות שלכם מונה מאות אלפי לקוחות ומעלה, אינכם מכירים אותם בשם ואין לכם שום מידע פרטני עליהם...פרסום בטלוויזיה, רדיו, עיתונים או שילוט חוצות יהיה צעד נכון.
אך אם קיים ברשותכם מידע אישי על הלקוחות שלכם, שנצבר בין היתר מעסקאות קודמות שהם ביצעו אצלכם... תוכלו לבצע פניות שונות ומפולחות לסוגים שונים של לקוחות.
סוגים שונים של לקוחות יגיבו לסוגים שונים של פניות והנעה לפעולה.
לקוחות 'רדומים' צריכים משהו שיעיר אותם.
לקוחות נוטשים (או לפני נטישה) צריכים משהו שיחזיר אותם.
לקוחות VIP צריכים להרגיש שמפנקים אותם במיוחד.
אפיון, זיהוי ואיתור מדויק של קהל היעד, בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להתעניינות ורכישה,
יתרמו להצלחת הקמפיין ויאפשרו לך להשיג את מירב המטרות אותן הצבת לעצמך.
מומלץ לבצע "טסטים" לבחינת קהלי היעד הטובים ביותר, וזאת באמצעות עריכת דיוורים שונים למדגם מייצג של לקוחות פוטנציאלים הנמנים עם כל אחד מקהלי היעד השונים.
לאחר מכן ניתן לנתח את התוצאות ולבחור את סוג הפעילות אשר השיגה עבורך את התוצאות הטובות ביותר.
מה הופך דיוור ישיר לאישי?
שם המכותב מתנוסס על גבי המכתב, לפחות פעמיים לאורך המכתב.
השקעה בפורמטים מעניינים של תכולת הדיוור, עיצוב מוקפד, כתיבה שיווקית נכונה, צבעוניות כובשת, איכות הנייר, רעיון נועז ובעיקר - הצעה שיווקית, המבוססת על נתונים אישיים של הלקוחות : מצב סוציו אקונומי, דפוסי צריכה, הרגלי שימוש ועוד..
הצעה שהלקוח יחוש שהיא ממש נולדה עבורו.
טיפים לדיוור ישיר
? ההצלחה בשיווק תלויה בראש ובראשונה ברשימת התפוצה, לאחר מכן בהצעה
השיווקית ולבסוף בחלק היצירתי.
? הגדרה נכונה של המטרות והתוצאות הנדרשות מקמפיין הדיוור הישיר, כבר בשלבי
ההחלטה הראשוניים, תסייע לך להפיק את מירב התוצאות בטווח המיידי והארוך.
? בחירת קהלי היעד הנכונים וניסוח "הצעה שיווקית" אטרקטיבית, המתאימה במדויק
לכל אחד מקהלי היעד שנבחרו ופנייה אליהם בזמן הנכון - הינם חשובים ביותר
להצלחת מבצע הדיוור הישיר שלך!
? מאגר מידע שיווקי, לאיתור ופילוח של קהל היעד, הכרחי לכל עסק המעוניין
לשווק באופן ישיר ע"י דיוור וטלמרקטינג , ולהגביר את מכירותיו.
? מומלץ למקד את הפנייה ללקוח הוותיק בחיזוק הקשר עימו, בעוד פנייה ללקוח
החדש תתמקד ביצירת קשר.
? שילוב אלמנטים הכוללים את שם הלקוח, כגון מכתב אישי, שוברים, קופונים
אישיים וכו, מעניק לחבילת הדיוור אופי אישי יותר, ומקנה ללקוח תחושה של
יחס אישי. גבר המניע את הלקוח לתגובה ולפעולה.
? מומלץ לבצע "טסטים" לבחינת קהלי היעד הטובים ביותר, וזאת באמצעות עריכת
דיוורים שונים למדגם מייצג של לקוחות פוטנציאלים הנמנים עם כל אחד מקהלי
היעד השונים.
לאחר זיהוי הקהל, אצלו נרשמו התגובות הטובות ביותר, ולאחר ניתוח מדויק של
הסיבות להצלחה, ניתן להתמקד בקהל זה ולהפנות אליו את הדיוור בהיקף רחב.
? השקיעו בלקוחות הטובים שלכם. שמרו איתם על קשר כל השנה. תוכיחו להם שהם
חשובים לכם - הם יחזירו את ההשקעה בגדול.
לסיכום , זה ישיר, משתלם, מדויק, מגיב, דיסקרטי, מדיד, מגוון, בטוח ומוכר...
שימוש מושכל בדיוור ישיר מאפשר לך להרחיב ולבסס את הדיאלוג בינך ובין לקוחותייך, לקבל משוב על המוצרים והשירותים המוצעים על ידך, לאתר נקודות יתרון ונקודות חולשה, לחזק את נאמנותם של לקוחותייך, להרחיב את היקף רכישותיהם ואף להפוך אותם לממליצים על מוצרייך ושירותייך.
מאת: יפית מיכאלי, יועצת שיווק, 'יש שיווק' . www.yeshivuk.co.il
אימייל yafit@yeshivuk.co.il